||   الموقع بإشرف السيد محمد مرتضى العاملي / پايگاه اينترنتى تحت اشرف سيد محمد مرتضى عاملي مي‌باشد   ||   الموقع باللغة الفارسية   ||   شرح وتفسير بعض الأحاديث..   ||   لقد تم افتتاح الموقع أمام الزوار الكرام بتاريخ: 28/جمادی الأولی/ 1435 هـ.ق 1393/01/10 هـ.ش 2014/03/30 م   ||   السلام عليكم ورحمة الله.. أهلاً وسهلا بكم في موقع سماحة السيد جعفر مرتضى العاملي.. نود إعلامكم أن الموقع قيد التحديث المستمر فترقبوا المزيد يومياً..   ||  



الصفحة الرئيسية

السيرة الذاتية

أخبار النشاطات والمتابعات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

المؤلفات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

الأسئلة والأجوبة

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

التوجيهات والإرشادات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

الحوارات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

النتاجات العلمية والفكرية

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

الدروس

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

الصور والتسجيلات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

مركز نشر وترجمة المؤلفات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

مختارات

إظهار / إخفاء الأقسام الفرعية

مركز الطباعة والنشر

شريط الصور


  • ابن عربي سني متعصب غلاف
  • رد الشمس لعلي
  • سياسة الحرب غلاف
  • زواج المتعة
  • الولاية التشريعية
  • كربلا فوق الشبهات جديد
  • علي ويوشع
  • طريق الحق
  • توضيح الواضحات
  • دراسات وبحوث في التاريخ والإسلام ط ايران
  • تخطيط المدن في الإسلام
  • تفسير سورة الماعون
  • تفسير سورة الكوثر (التاريخ العربي)
  • تفسير سورة هل أتى
  • تفسير سورة الناس(التاريخ العربي)
  • تفسير سورة الكوثر
  • تفسير سورة الفاتحة (التاريخ العربي)
  • السوق في ضل الدولة الإسلامية
  • سنابل المجد
  • سلمان الفارسي في مواجهة التحدي
  • الصحيح من سيرة الإمام علي ج 3
  • الصحيح من سيرة الإمام علي
  • صفوة الصحيح فارسي
  • رد الشمس لعلي
  • كربلاء فوق الشبهات
  • اكذوبتان حول الشريف الرضي
  • منطلقات البحث العلمي
  • مختصر مفيد
  • المقابلة بالمثل
  • ميزان الحق ط 1
  • ميزان الحق (موضوعي)
  • موقف الإمام علي (عليه السلام) في الحديبية
  • المراسم والمواسم _ إيراني
  • المواسم والمراسم
  • مقالات ودراسات
  • مأساة الزهراء غلاف
  • مأساة الزهراء مجلد
  • لماذا كتاب مأساة الزهراء (عليها السلام)؟!
  • لست بفوق أن أخطئ
  •  خسائر الحرب وتعويضاتها
  • علي عليه السلام والخوارج
  • ظاهرة القارونية
  • كربلاء فوق الشبهات
  • حقوق الحيوان
  • الحاخام المهزوم
  • الحياة السياسية للإمام الجواد
  • الحياة السياسية للإمام الحسن ع سيرة
  • الحياة السياسية للإمام الحسن ع
  • الحياة السياسية للإمام الحسن ع ايران
  • الحياة السياسية للإمام الرضا ع
  • إدارة الحرمين الشريفين
  • ابن عباس ـ ايران
  • ابن عربي سني متعصب
  • ابن عباس وأموال البصرة
  • دراسة في علامات الظهور مجلد
  • بلغة الآمل
  • براءة آدم (ع)
  • بنات النبي أم ربائبه غلاف
  • بنات النبي أم ربائبه
  • عرفت معنى الشفاعة
  • الصحيح1
  • الصحيح 2
  • الصحيح8
  • الجزيرة الخضراء
  • الجزيرة الخضراء
  • الصحيح
  • الغدير والمعارضون لبنان
  • الغدير والمعارضون
  • الأداب الطيبة المركز
  • الآداب الطبية في الإسلام
  • البنات ربائب
  • علامات الظهور
  • علامات الظهور قديم
  • أحيو امرنا
  • أهل البيت في آية التطهير
  • افلا تذكرون
  • ابوذر
  •  بنات النبي (صلى الله عليه وآله) أم ربائبه؟!
  • الإمام علي والنبي يوشع
  • براءة آدم (ع)
  • الغدير والمعارضون
  • الإمام علي والخوارج
  • منطلقات البحت العلمي
  • مأساة الزهراء عليها السلام

خدمات

  • الصفحة الرئيسية
  • أرشيف المواضيع
  • إجعل الموقع رئيسية المتصفح
  • أضف الموقع للمفضلة
  • إتصل بنا





  • القسم الرئيسي : مركز نشر وترجمة المؤلفات .

        • القسم الفرعي : المؤلفات المترجمة إلى الانجليزية .

              • الموضوع : The Returning of the Sun .

The Returning of the Sun

*The Returning of the Sun* 

By Ayatollah Sayed Ja'far Murtadha [*]

 *Question* :

Some have attempted to cast doubt upon the narration of 'the returning of the sun' based on the following [arguments]:

1. Returning the sun constitutes a void in the cosmic order.

2. This narration has only been narrated by the Shi'a, who are already subject to accusation because of what they narrate regarding Imam 'Ali (a).

3. If this had really occurred, many of the non-Muslim nations would have reported it.

4. 'Ali (a) could never leave his prayer.

How do we respond to these proofs?

 *Answer* :

In the name of Allah, and glory be to Him, and may peace and salutations be upon our Prophet Mu'hammad and his pure progeny.

What has been said is incorrect due to the following:

1. The world is in the hands of its Creator, and He knows best what is in its interest, so if Allah (swt) is the One who returned the sun for 'Ali (a) in demonstration of his dignity, then He would not return it and void the world, but rather, return it and better the world. Moreover, Allah (swt) has told of the splitting of the moon, the bringing of the throne of Bilqees, and the ascension, yet the cosmic order was not annulled. The Messenger of Allah (s) also told of the sun rising from its West as well as other matters, yet the cosmic order was not annulled.

2. Narrations that are authentic and numerous have mentioned this [occurrence] and have not only been reported by the Shi'a. Rather, Sunni and Shi'a Muslims have narrated this - and Ta'hawi and others have admitted the correctness of this occurrence. The Mosque of Rad al-Shams is still present in the Medina of the holy Prophet (s) to this day. It is also called Masjid al-Fadeekh, and there is another mosque known as Masjid al-Shams in Medina, as well.[1]

There is also another mosque near Kufa that is known for being a location of the sun being returned for him (a). Furthermore, it is mentioned in the narrations that the sun was returned for him (a) during his return from Siffeen.

3. This matter took place in the Arabian Peninsula, so it does not need to be seen by all people of the world for them to report it and record it in their historical records. This is in addition to the fact that many nations and groups did not write detailed accounts of history, nor did they have civilizations capable of dealing with occurrences such as this one in a fulfilling manner. Moreover, there is serious doubt that those areas were inhabited, for they could have been surrounding areas and others which were uninhabitable at the time.

4. As for 'Ali (a) leaving prayer, we say: There are narrations which have stated that he (a) prayed seated, which is the prayer of one who has no choice and cannot stand, precisely like the case of the prayer of chase (mutāradah) and the prayer of the drowning (ghareeq), and the prayer upon the land that has split open, as it has been narrated that it is impermissible for a Prophet or Trustee (a) to pray upon it when they pass by it. So, this does not mean that if they pass by it, then they do not pray at all - rather, they pray as they walk, and when they are past it, they pray the prayer of one who is free [of the exigent circumstance].

Ameer al-Mu'mineen (a) knew that prayer is never to be abandoned, and knew that the one who has no choice can pray seated.

Peace be upon you, as well as God's mercy and blessings.

___

[*] Mukhtasar Mufeed, v.2, p.95-98

 

[1] See: Wafa' al-Wafa' by Al-Samhoudi, as well as Tareekh al-Medina by Ibn Shabbah.

طباعة  ||  أخبر صديقك  ||  إضافة تعليق  ||  التاريخ : 2022/12/01  ||  القرّاء : 899










البحث في الموقع


  

جديد الموقع



 مسابقه کتابخوانی نبراس‌۱

 لحظات الهجوم الاول على دار الزهراء عليها السلام

 كربلاء فوق الشبهات

ملفات منوعة



 أين دفن النبي (صلى الله عليه وآله)؟

 أوليات في دراسة العلوم الإنسانية

 موقف الإمام علي (عليه السلام) في الحديبية.

إحصاءات

  • الأقسام الرئيسية 12

  • الأقسام الفرعية 64

  • عدد المواضيع 696

  • التصفحات 6894677

  • المتواجدون الآن 1

  • التاريخ 28/03/2024 - 17:44





تصميم، برمجة وإستضافة: الأنوار الخمسة @ Anwar5.Net